Arrangement og inspirasjon

Ønsker du å dra i gang en samling for vennegjengen, arbeidsplassen eller idrettslaget? Jeg tilbyr det meste innen trening og kan arrangere alt fra gruppetimer digitalt til spesifikk veiledning på arbeidsplassen. Jeg har lang erfaring med samlinger rettet mot ulike løp som Holmenkollstafetten, Oslos Bratteste og Oslo Maraton og kan lage fagsamlinger hvor jeg fletter teori og praksis sammen.

Arrangement

Eksempler på hva jeg kan tilby

  • Enkeltstående gruppetimer for barn, unge, voksne eller eldre (1 time)
  • Onlinetrening via digitale plattformer (inntil 1 time)
  • Foredrag om fysisk aktivitet og helse (1 time)
  • Inspirasjonskurs med utgangpunkt i boka mi TREN UTE
  • Treningsarrangement med både fysisk del og samtale/foredrag (2-3 timer)
  • Helg-samling (2 døgn)

Jeg hjelper deg gjerne med å utvikle en idé om hvordan fysisk aktivitet kan passe inn i ditt arrangement.

Kontakt meg direkte, så kommer vi sammen fram til en løsning som passer deg. Mestringsfølelse og treningsglede vil alltid stå i fokus i mitt arbeid med større eller mindre grupper.

Scroll nedover for mer informasjon.

Inspirasjonskurs med utgangspunkt i boka TREN UTE

La meg inspirere din gjeng eller arbeidsplass til selv å skape egne, gode treningsøkter! Med utgangspunkt i min bok "TREN UTE - Sterk med kreativ trening", lager jeg ulike samlinger som jeg tilpasser din gruppe. Jeg vil gi dere mange tips til hvordan dere selv kan dra i gang egne mosjonsgrupper, enten det være seg i arbeidstiden, eller kveldstrening i gata hvor du bor.

Barn og unge

Jeg lager treningssamlinger for barn både i og utenfor idretten. Jeg brenner for at barn skal trene riktig og variert for å forebygge skader, men også for å bedre prestasjonen. Jeg er genuint opptatt av at barn og unge som ikke finner seg til rette i et idrettsmiljø, kan erfare gleden ved å være i fysisk aktivitet.

Aktiv familie

Jeg møter gjerne familier for å inspirere til lystbetont og variert trening som dere kan gjøre sammen. Her står gjerne lek og treningsglede i fokus. Mitt mål er at det skal være gøy å være i aktivitet sammen, og at barna skal erfare glede ved å være i bevegelse ute.

Jeg gir gjerne tips til hvordan du som trener eller forelder kan bidra til at barna i større grad gjør seg gode erfaringer med:

  • Balansetrening
  • Variert og relevant utholdenhetstrening
  • Styrketrening
  • Parøvelser med en kompis eller lagspiller

For idrettslaget

I barneidretten er treningsglede og allsidighet viktig. Uansett hvilken idrett barnet utøver, bør man i barneårene fokusere på å bli kjent med egen kropp og alt den kan gjøre, samt å se betydningen av å variere treningen for å kunne bli flinkere i sin idrett. Det er viktig å oppleve mestring i barneårene, det motsatte kan i verste fall føre til frafall. Jeg tror at dersom trenerne i større grad legger inn alternative øvelser og aktiviteter slik at alle får gode treningsopplevelser, så kan dette være heldig for laget eller gruppa.

Innen barneidretten kan jeg bistå med et større og mer kreativt øvelsesutvalg som kan implementeres i treningsøktene. For ungdom kan jeg bistå med spesifikke styrke- og kondisjonsprogram for å spisse formen.

Fagsamlinger

Ønsker du en fagsamling for foreldre eller trenere som ønsker å lære mer om rett utførelse av baseøvelser som er nyttige for barna i sin spesifikke idrett, bistår jeg gjerne.

Mange foreldre er hjelpetrenere for idrettslaget, og jeg vil kunne gi faglig kunnskap som foreldre kan dra nytte av. Jeg hjelper deg som forelder med å i større grad tenke variasjon når barnet ditt er fysisk aktiv. Jeg kan komme og gi spesifikke treningsøkter for ditt idrettslag eller hjelpe deg som forelder med å planlegge treningshverdagen for barnet ditt.

Relevante innlegg

I bloggen min finner du gratis treningstips, inspirasjon og nyttig informasjon!
Hvem motiverer deg?

Bare ved å hilse på folk så kan jeg gi dem dårlig samvittighet. De forbinder meg gjerne med noe de har dårlig samvittighet for, og begynner ofte å fortelle om treningen de ikke har kommet i gang med. Noen ganger hører jeg dem si «jeg skal bare komme i gang litt selv først, og så kan jeg […]

Hvorfor trene styrke?

Helsegevinstene og fordelene ved å trene styrketrening er mange: Muskler og skjelett styrkes, risikoen for benskjørhet reduseres, fettprosenten kan gå ned, og livsstilsplagene blir færre. En kropp som har tilstrekkelig med muskelmasse vil forbrenne mer energi, og det er enklere å opprettholde en stabil vekt. Du vil i mindre grad kunne oppleve smerter som følge […]

Til bloggen